Yleiset varaus- ja peruutusehdot –
Huoneistohotelli Kide Oy

VERKKOKAUPAN VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT

Näitä varaus- ja peruutusehtoja sovelletaan www.hotellikide.fi-verkkosivuston kautta tehtyihin huonevarauksiin ja lisätuotteisiin. Näitä ehtoja sovelletaan yksittäisten henkilöiden tekemiin majoitusvarauksiin, ellei muuta erityistä sopimusta ole laadittu.

Verkkokaupan tuotteita myy Huoneistohotelli Kide Oy, Y-tunnus 2865141-1. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden ehtojen ja hintojen muutoksiin.

VARAAMINEN JA VAHVISTUS

Tuotteet varataan internetin välityksellä Huoneistohotelli Kide Oy:n verkkokaupasta osoitteessa www.hotellikide.fi.
Varauksia voivat tehdä täysi-ikäiset henkilöt.
Varausta tehdessä asiakkaan tulee täyttää lomakkeessa vaadittavat tiedot. Kaikki varaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan varauksen hinta ja tilatut tuotteet. Varausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen varauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Lähetämme varausvahvistuksen sähköpostitse. Mikäli et saa varausvahvistusta, otathan välittömästi yhteyttä hotelliin: kidehotel@isosyote.com

ALAIKÄISEN MAJOITTUMINEN VERKKOKAUPPAVARAUKSELLA

Verkkokauppaostoksia www.hotellikide.fi- verkkokaupassa voi tehdä vain 18 vuotta täyttänyt henkilö. Alaikäiselle palveluita tai tuotteita varaava on täysin vastuussa alaikäisestä ja hänen esiintymisestään hotellissa, oli varaaja itse mukana tai ei. Yksin majoittuvalla alaikäisellä tulee olla mukanaan vapaamuotoinen huoltajan suostumus majoittumisesta. Ilman huoltajaa majoittuvaa alaikäisestä voidaan vaatia esittämään henkilöllisyystodistus oleskelun aikana. Huoltajan yhteystiedot vaaditaan aina alaikäisen majoittuessa hotellissa. Huoltajan tulee itse huolehtia tietojensa kirjallisesta toimittamisesta hotellille ennen majoituksen alkua. Tiedot tulee toimittaa sähköpostitse osoitteeseen: kidehotel@isosyote.com

SAAPUMINEN JA LÄHTEMINEN

Hotellihuone on käytettävissä tulopäivänä klo 16.00 alkaen ja se on luovutettava lähtöpäivänä klo 10.00 mennessä. Hotellilla saattaa olla poikkeavia saapumis- ja lähtöaikoja. Jokaisella majoittujalla on pyydettäessä oltava esittää voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Turvallisuussyistä hotellihuoneisiin pääsevät vain sisäänkirjautuneet henkilöt. Huoneen maksimi henkilömäärä ei saa ylittyä.

LEMMIKIT HOTELLISSA

Lemmikkieläimet ovat tervetulleita majoittumaan hotelliin. Ravintola-alueelle lemmikkieläimillä ei ole pääsyä. Majoittuvista lemmikeistä veloitamme sen hetkisen hinnaston mukaan. Lemmikeistä tulee ilmoittaa varauksen yhteydessä. Lemmikkihuoneita on rajallisesti. Lemmikin kanssa sisäänkirjautunut henkilö on henkilökohtaisesti vastuussa eläimen hyvinvoinnista sekä mahdollisesti lemmikin hotellille tai sen muille asiakkaille aiheuttamista vahingoista ja kuluista. Lemmikki ei saa aiheuttaa häiriötä muille hotellin asiakkaille.

ASIAKKAAN ESIINTYMINEN MAJOITUSLIIKKEESSÄ

Hotellissa noudatamme hyviä tapoja ja järjestyssääntöjä. Jos rikot näitä sääntöjä, voidaan sinut välittömästi poistaa hotellista. Sinun on kuitenkin maksettava majoituksesi ja tilaamiesi lisäpalveluiden hinta etkä voi vaatia jo suoritetun maksun palauttamista.

ASIAKKAAN VASTUU VAHINGOSTA

Asiakkaana vastaat tahallasi tai huolimattomuudellasi aiheuttamistasi vahingoista (kuten tupakoinnista huoneessa), jonka sinä tai sinun vieraasi tai lemmikkieläimesi aiheuttavat huoneelle tai hotellin muille tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä hotellin muille asiakkaille tai heidän omaisuudelleen.
Vastuu vahingosta määräytyy yleisten vahingonkorvausta koskevien periaatteiden mukaan.

HOTELLIN VASTUU OMAISUUDESTASI

Voit säilyttää arvotavaroitasi huoneen säilytyslokerossa tai matkatavaroille / liikuntavälineille tarkoitetussa yhteisessä lukitussa säilytyshuoneessa. Hotellilla on oikeus periä maksu säilytyshuoneen käytöstä.
Vastaat itse omista matkatavaroistasi. Hotelli ei vastaa huoneen säilytyslokerossa olevasta omaisuudesta. Hotelli ei vastaa hotellin pysäköintialueella olevan kulkuvälineen tai sen sisällä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta. Hotelli ei vastaa hotellin matkatavarasäilytyksessä tai liikuntavälinesäilytyksessä olevan omaisuuden vahingoittumisesta tai katoamisesta.

MAKSUTAVAT

Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa yleisimpien suomalaisten pankkien tunnistuspalveluiden kautta tai Visa/MasterCard luottokortilla.

PERUUTUSEHDOT

Hotellihuoneen maksu suoritetaan kokonaisuudessaan varausta tehdessä Huoneistohotelli Kide Oy:n verkkokaupassa osoitteessa www.hotellikide.fi.
Peruutus tai muutos tulee ilmoittaa sähköpostitse kidehotel@isosyote.com-osoitteeseen.
Peruutusehdot vaihtelevat sen mukaan mihin hintaan olet tehnyt varauksesi. Lue hintatiedot tarkkaan varausta tehdessäsi. Peruutusmahdollisuus riippuu valitun hinnan ehdoista varaushetkellä.

Hinta ilman peruutusoikeutta: huoneen ja mahdollisten lisäpalveluiden hinta veloitetaan kokonaisuudessaan varausta tehtäessä, eikä se oikeuta peruutuksiin, muutoksiin tai korvaaviin tuotteisiin. Varattavissa ainoastaan www.hotellikide.fi osoitteessa sijaitsevasta verkkokaupasta.

Hinta, johon sisältyy peruutusoikeus:

Yksittäinen huonevaraus: 48 tuntia ennen check-in vuorokauden alkua
2-4 huonetta vähintään 14 vrk aiemmin
5-30 huonetta vähintään 30 vrk aiemmin
31-60 huonetta koskeviin varaukseen sovitaan tapauskohtaisesti

Sesongista riippuen myynnissä voi olla vain toisen hintakategorian huonetta.

Mikäli peruutus tapahtuu varaajan tai hänen lähiomaisensa vakavan sairaus- tai kuolemantapauksen johdosta ennen majoituksen alkua maksuttoman peruutusajan jälkeen, palautetaan majoitusmaksu kokonaisuudessaan lukuun ottamatta 46 € peruutuskuluja. Tällöin on toimitettava lääkärintodistus tai muu luotettava todiste peruutuksen syystä 2 viikon kuluessa peruutuksesta. Myöhemmin toimitettujen todistusten perusteella takaisinmaksua ei suoriteta. Majoituksen aikana tehty peruutus tai loman keskeytys ei oikeuta takaisinmaksuun.

VAKUUTUKSET

Suosittelemme asiakkaillemme matkavakuutusta mahdollisia poikkeustilanteita ja -tapauksia varten. Hotellilla ei ole velvollisuutta hyväksyä peruutusta ilman peruutuskuluja esim. lääkärintodistuksen tai muun vastaavan perusteella.

FORCE MAJEURE

Huoneistohotelli Kide Oy:llä on oikeus perua varaus pakottavista syistä ns. force majeure- esteen vuoksi (hotelli ei voi toimittaa lupaamiaan palveluja esim. lakon, tulipalon, vesivahingon, luonnon katastrofin, sotatilan tms. tekijän vuoksi, joka vaikeuttaa hotellin toimintakykyä). Tällöin asiakkaalle palautetaan varauksen summa kokonaisuudessaan.

MUUTA

Huoneistohotelli Kide Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja. Asiakkaan on tutustuttava, ennen varaustaan, kulloinkin voimassa oleviin varaus- ja peruutusehtoihin. Huoneistohotelli Kide Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

YHTEYSTIEDOT

Huoneistohotelli Kide Oy
Romekievarintie 6, 93280 Syöte
Sähköposti: kidehotel@isosyote.com
Puhelin: 0201476474

MATKAPAKETIT JA MATKAPALVELUYHDISTELMÄT SEKÄ YHDISTETYT MATKAJÄRJESTELYT

Matkapaketit ja matkapalveluyhdistelmät
Matkapaketilla tarkoitetaan yhtenäiseen hintaan paketoitua matkaa, joka muodostuu vähintään kahdesta matkapalvelusta; majoituksesta ja lisäpalvelusta kuten esimerkiksi hissilipuista.

Sinulle tarjottu matkapalvelujen yhdistelmä on direktiivissä (EU) 2015/2302 tarkoitettu matkapaketti. Näin ollen sinuun sovelletaan kaikkia matkapaketteja koskevia EU-oikeuksia. Majoituksen tarjoava Huoneistohotelli Kide oy on täysin vastuussa koko matkapaketin asianmukaisesta toteuttamisesta. Lisäksi Huoneistohotelli Kide oy on hankkinut lainsäädännössä edellytetyn suojan palauttaakseen maksusi ja, jos kuljetus sisältyy matkapakettiin, turvatakseen paluukuljetuksesi siltä varalta, että Huoneistohotelli Kide Oy:stä tulee maksukyvytön.

Yhdistetyt matkajärjestelyt
Kun majoituksen valittuasi ja maksettuasi varaat Huoneistohotelli Kide verkkosivujen kautta lisämatkapalvelujasi matkaasi tai lomaasi varten, sinuun ei sovelleta direktiivin (EU) 2015/2302 mukaisia matkapaketteihin sovellettavia oikeuksia. Sen vuoksi hotelliliiketoimintaa harjoittava Huoneistohotelli Kide Oy ei ole vastuussa yksittäisten matkapalvelujen asianmukaisesta suorittamisesta. Ongelmatapauksissa ota yhteyttä asianomaiseen palveluntarjoajaan.
Jos kuitenkin varaat lisämatkapalveluja Huoneistohotelli Kide:n varaussivustoon tehdyn saman verkkovierailun aikana, näistä matkapalveluista tulee osa yhdistettyä matkajärjestelyä. Siinä tapauksessa Huoneistohotelli Kide oy:llä on voimassa, siten kuin EU:n lainsäädännössä vaaditaan, suoja, jolla taataan Huoneistohotelli Kide oy:lle suorittamiesi maksujen palauttaminen sellaisten palvelujen osalta, jotka jäävät suorittamatta siksi, että Huoneistohotelli Kide oy:stä on tullut maksukyvytön. Maksuja ei kuitenkaan palauteta siinä tapauksessa, että asianomainen palveluntarjoaja tulee maksukyvyttömäksi.
Huoneistohotelli Kide oy on hankkinut maksukyvyttömyyssuojan Kilpailu ja kuluttajavirastolta. Matkustajat voivat ottaa yhteyttä tähän tahoon tai tapauksen mukaan toimivaltaiseen viranomaiseen, jos palvelujen suorittamisesta kieltäydytään Huoneistohotelli Kide oy:n maksukyvyttömyyden vuoksi. Tämä maksukyvyttömyyssuoja ei kata sellaisia muiden osapuolten kuin Huoneistohotelli Kide oy:n kanssa tehtyjä sopimuksia, jotka voidaan toteuttaa Huoneistohotelli Kide oy:n maksukyvyttömyydestä huolimatta.

Vastuullinen matkanjärjestäjä
Vastuullisena matkanjärjestäjänä toimii majoituksen järjestävä Huoneistohotelli Kide oy.
KIDE Hotel by Iso-Syöte
Romekievarintie
93280 Iso-Syöte, Finland

Matkustaja, joka katsoo Huoneistohotelli Kide oy:n rikkovan matkapalveluyhdistelmistä annetun lain määräyksiä, voi tehdä valituksen puhelimitse tai sähköpostilla, josta valitus ohjataan edelleen matkanjärjestäjänä toimineelle taholle.
Jos matkustaja ei ole tyytyväinen matkanjärjestäjältä valitukseensa saamaan ratkaisuun, ratkaisusta voi valittaa kuluttajariitalautakuntaan.

Matkapakettien peruutus
Matkustajat voivat milloin hyvänsä ennen matkapaketin alkamista peruuttaa sopimuksen asianmukaista ja perusteltua peruutusmaksua vastaan.

Peruutuksista peritään kulut seuraavasti:
Etukäteen ilmoitetut toimistokulut, kun matka peruutetaan viimeistään 45 vuorokautta ennen
matkan alkamista

  • Varausmaksu, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 45 vuorokautta mutta viimeistään 21 vuorokautta ennen matkan alkamista
  • 50 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 21 vuorokautta, mutta viimeistään 7 vuorokautta ennen matkan alkamista
  • 75 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 7 vuorokautta mutta viimeistään 3 vuorokautta ennen matkan alkamista
  • 95 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 3 vrk ennen matkan alkamista

Matkustajat voivat luovuttaa matkapakettisopimukseen perustuvat oikeutensa toiselle henkilölle ilmoitettuaan tästä riittävän ajoissa ja mahdollisesti lisämaksua vastaan, ellei matkapaketin ehdoissa muuta mainita.

Matkustajalla on myös oikeus ennen matkapaketin alkamista peruuttaa sopimuksen peruutusmaksua suorittamatta poikkeuksellisissa olosuhteissa, esimerkiksi jos matkakohteessa on vakavia turvallisuusongelmia, jotka todennäköisesti vaikuttavat matkapakettiin.

Matkapaketin hintaa voidaan nostaa ainoastaan, jos tietyt kustannukset (esim. polttoaineen hinta) nousevat ja vain jos tästä on nimenomaisesti määrätty sopimuksessa, eikä missään tapauksessa myöhemmin kuin 20 päivää ennen matkapaketin alkamista. Jos hinnankorotus ylittää 8 % matkapaketin hinnasta, matkustaja voi peruuttaa sopimuksen. Jos matkanjärjestäjä varaa itselleen oikeuden hinnankorotukseen, matkustajalla on oikeus hinnanalennukseen, jos asianomaiset kustannukset laskevat.

Matkustajat voivat peruuttaa sopimuksen suorittamatta peruutusmaksua ja saada takaisin kaikki maksut, jos jokin muu matkapakettiin pääominaisuuksista kuin hinta muuttuu merkittävästi. Jos matkapaketista vastaavan elinkeinonharjoittaja peruuttaa matkapaketin ennen matkapaketin alkamista, matkustajalla on oikeus maksujen palautukseen ja tarvittaessa korvaukseen.

Jos matkapaketin merkittäviä osiota ei voida matkapaketin alkamisen jälkeen toteuttaa sovitulla tavalla, on matkustajalle tarjottava vaihtoehtoisia matkajärjestelyjä ilman lisämaksua. Matkustajat voivat purkaa sopimuksen suorittamatta peruutusmaksua, jos palveluja ei tarjota sopimuksen mukaisesti ja tämä vaikuttaa matkapaketin toteuttamiseen merkittävästi eikä matkanjärjestäjä korjaa ongelmaa.

Matkustajalla on oikeus myös hinnanalennukseen ja/tai vahingonkorvaukseen, jos matkapalveluja ei toteuteta tai ne toteutetaan virheellisesti.
Matkanjärjestäjän on annettava apua, jos matkustaja on vaikeuksissa.

Jos matkanjärjestäjästä tai jossakin jäsenvaltiossa, matkanvälittäjästä tulee maksukyvytön, suoritetut maksut palautetaan. Jos matkanjärjestäjästä tai tapauksen mukaan matkanvälittäjästä tulee maksukyvytön matkapaketin alkamisen jälkeen ja jos matkapakettiin sisältyy kuljetus, matkustajien paluukuljetus taataan. Huoneistohotelli Kide Oy on hankkinut maksukyvyttömyyssuojan Kilpailu ja kuluttajavirastolta. Matkustajat voivat ottaa yhteyttä tähän tahoon tai tapauksen mukaan toimivaltaiseen viranomaiseen, jos palveluja kieltäydytään suorittamasta Huoneistohotelli Kide oy:n maksukyvyttömyyden vuoksi.