< Takaisin

KIDE Hotellin yhteydessä olevalla kuntosalilla monipuoliset treenimahdollisuudet

Uuden KIDE Hotellin yhteyteen rakentuu kuntosali, jossa on lähes 250 m2 treenitilaa. Salilta löytyy kaksi puolta, jotka ovat molemmat kuntosaliasiakkaiden käytössä.

Salin suunnittelun takana on lumilautajoukkueen valmentaja Mikko Terentjeff, jolla oli kaksi perusajatusta salin rakentamisen lähtökohtana. Ensinnäkin hotellin ja mökkien asukkaille haluttiin tarjota kuntosali, jossa voi toteuttaa oman tutun salitreenin myös loman aikana. Toiseksi hiihtokeskuksessa harjoitteleville treeniryhmille haluttiin tarjota paikka, jossa toteuttaa oheisharjoittelu pidempien leirityksien aikana.

Havainnekuva tulevalta kuntosalilta.

Mikko lähti ensimmäisenä kehittämään toiminnallisen salin puolta, joka mahdollistaa monipuolisen ja kattavan harjoittelun. Kun selvisi, että käytössä olisi kaksi tilaa, päätettiin rakentaa myös perinteinen laitesalin puoli, jolloin laitteet mahdollistavat entistä monipuolisemman salitreenin.

Salilta löytyy erilasia cardio-laitteita kuten soutu- ja hiihtolaite, kuntopyörä ja juoksumatto, jotka mahdollistavat alkulämmittelyn ja monipuolisen aerobisen harjoittelun. Näissä laitteissa on oma vastus, eivätkä ne tarvitse sähköä, laitteita voi näppärästi myös siirtää niiden omien pyörien avulla.

Kuntosalilaitteet ovat Torque Conseptin painopakallisia laitteita. Salilla on yhteensä 8 laitetta, joista kuusi on yhdistelmälaitetta, eli esimerkiksi reiden koukistus ja ojennus tapahtuvat samassa laitteessa. Lisäksi salilta löytyy käsipainoja, kahvakuulia ja myös levypainoja on varmasti riittävästä vahvimmallekin treenaajalle. Varustelu on suunniteltu siten, että se mahdollistaa monipuolisen voimaharjoittelun.

Havainnekuva toiminnalliselta salilta.

Toiminnallisen salin puolella on tilaa toteuttaa alkuverryttelyt ja venyttelyt. Toiminnallisen salin puolella on tilaa treenata vapailla painoilla ja pääset tekemään vaikkapa painonnostotreenin tai toiminnallisen kiertoharjoittelun. Toiminallinen sali soveltuu erinomaisesti myös valmennusryhmille oheisharjoitteluun.

Kuntosali sijaitsee Lumi Areenan yhteydessä ja sinne pääsee sisäkautta KIDE Hotellin tiloista. Sali avataan samaan aikaan Lumi Areenan kanssa joulukuun alussa.

Palauttava treeni laskupäivän päätteeksi

Rinnepäivän jälkeen kroppa voi tuntua kankealta ja kipeältä, muutama palauttava liike auttaa vetreyttämään lihakset. Tässä muutama Iso-Syötteen lumilautajoukkueen valmentaja Mikko Terentjeffin vinkki kehon palauttamiseen huippuiskuun seuraavan päivän mäkiä varten.

  1. Askelkyykky kierrolla
    Ota pitkä askel, jossa takajalan polvi tulee lähelle maata, ota etukädellä etujalan polvesta kiinni ja kierto yläkroppaan. Tosita molemmille puolille 5 kertaa.
  2. Lumienkeli
    Asetu mahalleen makaamaan kädet ja jalat ilmassa. Liikuta käsiä ja jalkoja lumienkeli-tyyliin edestakaisin rauhallisesti 5 kertaa.
  3. Juoksijan asento
    Istu lattialle toinen jalka suorana ja toinen koukussa niin, että jalkapohja on suorana olevan jalan sisäreittä vasten. Työnnä koukussa olevan jalan polvea maata kohti ja ota samalla sen puoleisella kädellä suorana olevan jalan varpaista kiinni. Pidä asento 10-30 sekuntia, toista kaksi kertaa molemmille puolille. Koko venytyksen ajan voit painaa enemmän polvea maata kohti ja/tai lisätä vetoa varpaista.
  4. Dead bug
    Makaa selällään jalat koukussa, nosta polvet lantion yläpuolella, sekä kädet suorana eteenpäin. Pidä vatsa tiukkana ja suorista vasen jalka ja oikea käsi yhtä aikaa ja palauta takaisin alkuasentoon. Tee liike hitaasti ja toista viisi kertaa molemmille puolille.

Voit käydä nämä treeniliikkeet läpi kuntopiirinä, useamman kierroksen verran, tai yksittäisinä palautteluina. Tärkein palautuskeino on silti riittävä uni.

Osta salin sisäänpääsy omilta sivuiltasi (hotellivarauksen yhteydestä). Mökkiläiset ja muut alueella majoittuvat voivat ostaa salikortin verkkokaupasta: www.isosyote.fi

Tervetuloa treenaamaan!