Iso-Syöte lähtee tavoittelemaan kasvua avaamalla uuden ekohotellin
Iso-Syötteen asema matkailukeskittymänä vahvistuu, kun KIDE Hotel by Iso-Syöte avaa ovensa marraskuussa 2019. Hotellissa yhdistyvät kiertotalouden, ekologisuuden ja digitaalisuuden elementit aivan uudella tavalla. Ympäristöön ja ekologiseen kestävyyteen liittyvät tekijät ovat ohjanneet kotimaisesti valmistetun hotellin rakentamista ja yhteistyökumppanivalintoja. Uuden lähestymisen saattelemana Iso-Syötteen hotelli Kide tuo Pohjois-Suomen hotellitarjontaan uutta väriä ja lunastanee paikkansa erityisesti kestävän matkailun arvopohjan omaavien kuluttajien keskuudessa.
Iso-Syötteelle valmistuva hotelli lähtee tavoittelemaan perinteisen ja modernin hotelliliiketoiminnan yhdistämistä uuden hotellin johtajaksi valitun Jarkko Koskenmäen luotsaamana.
– Olemme nyt rakentamassa täysin uutta asiakaskokemusta, jossa perinteisesti etäiseksi koetut digitaaliset palvelut yhdistyvät sujuvasti korkeaan asiakaspalvelukokemukseen ja toimivaan matkailuelämykseen, Koskenmäki kertoo.

Yhä useammat asiakkaat pyrkivät valitsemaan lomalleen ympäristöystävällisen matkailutuotteen. Ekohotelliksi luokitellussa Kide-hotellissa pyrkimyksenä on toimia tavalla, joka suojelee ympäristön tasapainoa. Tämän merkitys on Syötteen luonnonkauniin kansallispuiston alueella erityisen tärkeä. Iso-Syötteen uudessa hotellissa ekologisuudesta odotetaan myös kilpailutekijää.
– Luonnosta ja paikallisuuden ylläpitämisestä huolehtiminen koetaan yleisesti tärkeäksi, mutta valitettavan usein siihen yhdistyvät herkästi mielikuvat niukkuudesta, uhrautumisesta ja luopumisesta. Uudessa hotellissa on yhdistetty moderni tekniikka ja ympäristöä kunnioittava ajattelu, joka mahdollistaa vastuullisen matkailuelämyksen laadusta tinkimättä. Puurunkoinen upea hotelli lämpenee maalämmöllä, hotelliravintola hyödyntää kiertotaloutta ja modernit digitaaliset palvelut rikastavat asiakaskokemusta. Tämä kokonaisuus tuo tärkeän liiketoimintaedun, sillä enää ei riitä, että matkailutuote on ympäristöystävällinen, sen on oikeasti oltava kautta linjain parempi ja houkuttelevampi pärjätäkseen kilpailussa, Koskenmäki selvittää.